Szerző: Spectra
2017.09.17.
...Az új szabálytervezet szerint a nagy sajtóérdeklődést kiváltó ügyekben kommunikációs tervet kell készíteni, amit az OBH-nak is meg kell küldeni, és az OBH válna a bírósági tájékoztatás elsődleges fórumává.
Ezzel 5 alapvető probléma is van:
- Ha valaki lemarad egy bírósági ítélet nyilvános kihirdetéséről (például mert egy másik ítélethirdetésen ült) akkor nem juthat hozzá egyhamar a döntéshez és annak indokláshoz.
- Ráadásul nincs olyan szóvivő sem, aki az átlagemberek számára is érhetően megmagyarázna egy-egy politikailag kényes ügyben született döntést.
- A legkézenfekvőbb az lenne, ha az ítéletet hozó bíró indokolná meg a döntést. Ám a hatályos jogszabályok alapján a bíró nem beszélhet az általa tárgyalt ügyről még akkor sem, ha az már jogerősen lezárult.
- A bíróságok is tisztában vannak azzal, hogy ha az emberek értik, mi miért történik a tárgyalótermekben, az jelentősen hozzájárulhat a bíróságok iránti közbizalom erősödéséhez. A tiltás és központosítás azonban csak ront a helyzeten.
- A számonkérhetőség pont hogy nem csorbítja a bírói függetlenséget. Pont ellenkezőleg: bizalmat kelt, ha az esetleges jogellenesen, önkényesen működő bíró/bíróság is kontrollálható és ellenőrizhető.
Az új tervezet szerint ráadásul minden lényeges információ attól származna, aki egy személyben felelős a bírósági igazgatásáért. Ráadásul ez a személy, az OBH elnöke, Orbán Viktor jó barátja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.