Szerző: ERDÉLYI KATALIN
2017.09.28.
Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda, mekkora összeget és milyen cégeknél költött az adófizetők pénzéből az “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra. Munkatársunk sziszifuszi munkával összesítette az adatokat: az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során összesen 7,2 milliárd forintot költöttek. A Mészáros Lőrinchez került Mediaworksnek 2 milliárd, Tombor András médiacégének 860 millió, Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió, Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből, de több mint 100 millió forintot költöttek a Népszavánál és az ATV-nél is.
Júniusban beszámoltunk róla, hogy a kormány csak áprilisban nettó 4,2 milliárd forintot költött az “Állítsuk meg Brüsszelt!” üzenetű reklámkampányra, amely elvileg a nemzeti konzultációról szólt, gyakorlatilag viszont a bevándorlók ellen hergelte a lakosságot.
Azóta két újabb adatigényléssel megkaptuk a propagandahadjáratot vezérlő Miniszterelnöki Kabinetirodától a vizes vb-ig tartó kampány teljes költségének listáját, és annak részletezését, hogy melyik újság, tv, rádió, közterületi hirdetésekkel foglalkozó cég mennyit kapott a reklámokért.
Az áprilisi 4,24 milliárd forintot a konzultáció hosszabbításában, május végén megtoldották 800 millióval, júniusban és júliusban pedig összesen 2,16 milliárdot költöttek az eredménykommunikációnak hívott sorosozós plakátokra és hirdetésekre, vagyis a kampány összköltsége nettó 7,2 milliárd forint volt...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.