2017. augusztus 29., kedd

EGY "TISZTESSÉGTELEN AJÁNLATTAL" INDUL AZ TANÉV, FEJÜKET FOGJÁK AZ IGAZGATÓK

HVG ONLINE - ITTHON
Szerző: Balla István - Czeglédi Fanni
2017.08.29.


Az oktatásért felelős államtitkár szerint jó irányba mennek a dolgok, a szakmai és szakszervezetek szerint ez csak akkor igaz, ha a „jó irány” a tönk széle. De mit várnak az iskolákban? Fővárosi és vidéki igazgatókat kérdeztünk pedagógushiányról, bérekről és a várakozásaikról.

Az oktatáspolitikai cinizmus mottójává kezd válni Palkovics László oktatási államtitkár több száz iskolaigazgató előtt elmondott minapi beszédének tételmondata: „Vitathatatlan, hogy jó irányt jelöltünk ki az oktatásban.” Ezt a Civil Közoktatás Platform és a pedagógusok szakszervezetei is cáfolták, mégpedig Palkoviccsal ellentétben érvekkel, adatokkal.

Bár ma már bármilyen szakmai vitából politikai kérdést kreál a közbeszéd, azért mi megpróbáltuk megkérdezni a legilletékesebbeket, a terepen dolgozó iskolaigazgatókat, hogy milyennek látják, milyen hangulatban várják a 2017/18-as tanévet. Úgy tűnik, a két legnagyobb probléma országszerte a pedagógushiány (illetve ezzel összefüggésben a - minden ellenkező híresztelés ellenére is - megalázóan alacsony tanári bérek) és az iskolák, pedagógusok szakmai autonómiájának hiánya.

Differenciált pedagógusbérek


A kormány egy rendeletmódosítással - látszólag az eddigiektől eltérő módon – most az iskolaigazgatókra bízza, hogy a szeptembertől esedékes béremelést miként osztja el kollégái között. Dönthet úgy, hogy minden tanár megkapja a neki egyébként évek óta beígért bérnövekmény utolsó, 3,4 százalékos részletét, vagy úgy, hogy differenciáltan, a minőségi munkát jutalmazva adjon bizonyos kollégáknak nagyobb, másoknak kisebb vagy zéró összegű fizetésemelést...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.