Szerző: KÁLMÁNATTILA
2017.08.19.
A megyei lapok piacának letarolása mellett kevesebb figyelmet kapott, hogy a Bors is kormányközelbe került, miután július végén Andy Vajna megvette a Lapcom kiadót. Az üzlettel az egyik legolvasottabb tabloiddal bővült a kormányhoz köthető bulvárportfólió, ami 2015 óta soha nem látott méretűre növekedett. Érdemes megnézni, hogy miért és mire használja a Fidesz a médiája ezen részét.
Ripost, Lokál, TV2, faktor.hu, részben az Origo és most a Bors. Ezek azok a felületek, amiket teleszemetelhet a Rogán-féle propagandaminisztérium bulvárízű lejáratásokkal, karaktergyilkossági kísérletekkel. Mondhatjuk ezt, mert már tudjuk, hogy ez így működik: míg a G-nap előtt a Magyar Nemzet, a Hír Tv, a Metropol, a Lánchíd Rádió és a Class FM híreit a napilap Üllői úti összevont szerkesztőségében állították elő Simicska Lajos uralma alatt, addig most a széttöredezett kormánypárti tulajdonosi kör kezében levő szerkesztőségek egyenesen a központból kapják a cikkeket, ha kényes propagandatémáról van szó.
A forgatókönyv mindig ugyanaz volt és lesz is, amíg ez a látszólag több kézben lévő, de ugyanúgy a Fideszhez bekötött médiastruktúra marad: a kormánypártok érdekeit aktuálisan legjobban szolgáló tartalmat sokszor már Rogán minisztériumában vagy Habony Árpád stábjában előállítják. Máskor csak a körvonalakat, a témát, az irányt vázolják, ezt lehozatják valamelyik médiafelületen, majd a többi kritikátlanul átveszi és terjeszti.
Csak a felsorolás szintjén vegyük végig a kormány ellenségeit célzó legemlékezetesebb bulvártámadásokat:...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.