Szerző: CSURGÓ DÉNES
2017.07.27.
Furcsa feladatot kapott a Magyar Posta a kormánytól, amivel sikerült magára haragítani minden étel- és italautomata üzemeltető céget. Több áfa volt a cél, kevesebb és drágább automatás csoki lehet az eredmény.
Ha egy jelzőt kellene találnunk arra, hogy milyen a magyar állam viszonya azokkal a cégekkel, amelyeknek a működését szabályozza, valószínűleg nem az együttműködő vagy a megértő lenne a megfelelő kifejezés.
Sőt, ahogy azt már több, egész piacokat átformáló, cégek profitját befolyásoló döntéseknél is láthattuk (hogy a CEU-törvényről már ne is beszéljünk), a kormány leginkább egy kicsit bal lábbal fölkelt adósságbehajtó empatikus képességével áll hozzá a piacszabályozáshoz, letéve egy „javaslatot” az asztalra, amit vagy el lehet fogadni, vagy el lehet menni. Nagyjából ez a filozófia hajtja most a kormány adórendszer kifehérítését szolgáló hadjáratának újabb állomását, amelynek, úgy néz ki,
az lesz a vége, hogy jóval kevesebb étel- és italautomatából jóval drágábban lehet majd kólát és csokit venni.
A kormány gyakorlatilag mindent őrült nagy sikernek állít be, amit csinál, viszont vannak olyan lépések, amelyek tényleg mindenképpen sikernek számítanak. Az egyik ilyen pedig az áfacsalás visszaszorítása, még ha nem is ment teljesen zökkenőmentesen az, hogy a boltok kasszáit összekössék a NAV-val.
A sikeren felbuzdulva viszont a kormány folytatná is a magyarok fogyasztásának teljesen átláthatóvá tételét, egyrészt azzal, hogy nemrég a taxisoknak, fodrászoknak és más szolgáltatásokat nyújtóknak is kötelező lett online pénztárgépet szerezniük, másrészt az ital- és ételautomatákat is bekötnék a NAV-hoz...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.