Szerző: LENDVAI ZSOLT
2017.07.09.
Autóvásárláskor mindenkinek más szempontok fontosak, de van egy tulajdonság, amiből a legtöbben nem engednek: a megbízhatóság. Senki nem szereti, ha autója rejtélyes hibák miatt heteket áll a szervizben, vagy egy hosszú út közepén mondja be az unalmast. A német ADAC minden évben statisztikát készít a lerobbanásokból.
Mit számolnak?
A német autóklub (ADAC) sem mindenható, nyilván véges mennyiségű adat áll rendelkezésükre. Autómentőiket azonban minden évben milliónyi lerobbanáshoz hívják, így elég komoly merítésből dolgoznak. A jelenlegi mérési módszert három éve alkalmazzák: a feljegyzett meghibásodásokat az adott típusból eladott darabszámhoz mérik. Az alábbi táblázatokban szereplő számok tehát azt mutatják meg, ezer autóból mennyivel adódott probléma. Emellett feltüntetik az egyes modellek átlagos éves futásteljesítményét is, de a korábbi évekkel ellentétben már nem korrigálják ezzel a műszaki hibák számát. A lista nem rangsort tükröz, az autók ábécésorrendben követik egymást.
Ez a metódus sem kikezdhetetlen, sok gyártó saját segélyszolgálatot, assistance-t üzemeltet, így az ügyfelek nem az ADAC Sárga Angyalát riasztják. Ezek a lerobbanások értelemszerűen nem is szerepelnek aztán az autóklub statisztikáiban. Sorvezetőnek mindenesetre alkalmasak, a puszta számokon kívül pedig a legjellemzőbb hibafajtákat is feltüntetik az értékelés során. Idén a 2007-estől a 2014-es modellévig vizsgálódtak. Hogy hány lerobbanásnál kaphatnak még jó, vagyis zöld értékelést, vagy éppen mikor jár a legrosszabb, piros jelölés, évjárattól is függ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.