Szerző: SzabóElvira
2017.06.12.
Amikor Vigh Bori felült a Buenos Airesbe tartó gépre, valószínűleg nem gondolt arra, hogy néhány év múlva a hazai backpacker-világutazó közeg egyik vezéralakja lesz, sok ezer Facebook-követővel és blogolvasóval. Bori nemcsak élettapasztalatokkal gazdagodott útjai során, de neve önálló életet élő személyes márkává vált – előadásaira néhány óra alatt elfogynak a jegyek, és szponzorok keresik meg ajánlataikkal. Többek között arról beszélgettünk, hogyan áll(t) össze a Backpacker Bori márka, és hogyan sikerült megőriznie hitelességét.
Szabó Elvira interjúja
Mi indított arra, hogy életvitelszerűen utazz, és ezt megoszd az emberekkel?
2010-ben utaztam először. Volt egy nagy álmom, hogy elmenjek Argentínába, Buenos Airesbe és ott megnézzem a tangótáncosokat. Ez az utam három hónapig tartott, körbenéztem az országban, és írtam erről egy személyes hangvételű blogot a szüleimnek és a barátaimnak. Blogolás közben arra jöttem rá, hogy nem arról írok szívesen, hogy merre járok (mert ha valaki azokra a helyekre akar utazni, úgyis utánaolvashat a Lonely Planetben), hanem számomra meglepő különlegességekről, például hogy milyen Buenos Airesben a tömegközlekedés. Amikor hazatértem, az egyik kollégám azt jelezte vissza, hogy nagyon jó a blogom, szerinte még nincsen ehhez hasonló, és folytatnom kellene.
A bakancslistámon fontos pont volt az, hogy írjak egy könyvet. Tisztában voltam vele, hogy ez nem úgy működik, hogy csak fogom magam, és megírom azt a könyvet, hanem előtte gyakorolnom kell az írást. Azt is tudtam, hogy ha már van mögöttem olvasóközönség, nagyobb eséllyel kopogtatok egy kiadónál. Szerencsére ez fordítva történt: annyi olvasóm lett a blogomon, hogy egy kiadó keresett meg engem, hogy kiadnának tőlem egy könyvet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.