Szerző: Gönczöl Erika
2017.04.13.
A hagyományos oktatás egyik legnagyobb bűne annak sugalmazása, hogy a kérdésekre és a problémákra egy és csakis egy helyes válasz létezik: a tanáré – állítja A. J. Hoge az angol nyelvtanulás megújítását célzó, de egyben az iskolarendszer egészét is bíráló Effortless English című könyvében. Szerinte ez az üzenet, amely számos rejtett tanterv részét képezi, a tankönyvek és tesztek használatának a következménye. Ehhez egy másik súlyos probléma is társul: a félelem a hibázástól. Talán ebből ered az a leginkább negatív és traumatizáló hatás, ami az iskolák sokaságának felróható.
A tanár felteszi a kérdéseket, a diákoknak pedig meg kell adniuk a „helyes” válaszokat. A nem az elvárásnak megfelelő feleletet a rendszer rossz osztályzattal bünteti. De a diákok nem ostobák. Hamar felfogják, hogy az iskolában hibázni rossz dolog, amit lehetőség szerint el kell kerülni. Azt is könnyen belátják, hogy az igazság nem feltétlenül fontos. Az iskolai sikerhez vezető legbiztosabb út: azt a választ adni a kérdésre, amit a tanár elvár...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.