Szerző: Ténytár
2017.04.03.
...2015 végén állt elő a kormány azzal az ötlettel, hogy meg kell adóztatni a legnagyobb kereskedelmi áruházláncokat. Első körben egy szabályozást találtak ki, amelynek alapján az üzleteknek 70 négyzetméterenként eladót kell állítaniuk. Ez óriási többletköltséget jelentene a multiknak, az állam pedig több adóhoz jutna. A szabályozás a hiper- és szupermarketekre lett kiélezve, amelyek a legnagyobb alapterületen, több száz négyzetméteren működnek. A plusz eladókkal járó többletköltség a vásárlókat terhelné főként, ez az árak emeléséhez vezetne, így egy idő után veszteségessé válna egy-egy áruházlánc magyarországi üzemeletetése.
Az alkalmazotti létszámminimum ellen a németek is kifejezték nemtetszésüket. A két ország közötti zavartalan gazdasági kapcsolatokat ez az intézkedés negatívan érinti, ugyanis főként a német áruházláncokat szabályozza a javaslat. Leginkább a Penny, Aldi és Lidl azok az áruházláncok, amelyek kevés alkalmazottal dolgoznak, ezáltal alacsonyan tudják tartani az áraikat. Amennyiben növelniük kellene az alkalmazottak számát, nem kerülhetnék el az áremelést sem, ezzel elvesztenék piaci előnyüket más üzletláncokkal szemben.
Gyakran szoktak jönni azzal az érvel, hogy azért kell beleszállni multikba, mert alig adóznak Magyarországon, a profitot kiviszik külföldre, tehát összességében inkább károsak a magyar gazdaságra nézve. Valójában ezek a multik egy komplett infrastruktúrát tartanak fenn (már idetelepüléskor volt, akinek utakat- felüljárókat kellett építenie (lásd Auchan vagy Tesco), magyar munkaerőt alkalmaznak, és normálisan megfizetik az adókat. Az alábbi táblázatban látható, hogy az elérhető legfrissebb adatok alapján a multik Magyarországon adóztak és nem apró összegeket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.