Szerző: OrianaF
2017.03.14.
Zavar érzékelhető a kormányzati kommunikációban mióta kiderült, hogy a főváros népszavazás helyett inkább visszavonja a 2024-es olimpiai pályázatát. Az elmúlt időkben ugyanis sorra cáfolták egymást a vezető kormánypárti politikusok annak kapcsán, mi lesz a Budapestre tervezett olimpiai beruházások sorsa. Az eddigiekből azonban az látszik kirajzolódni, hogy a sportlétesítmények tervei maradnak, minden más kuka.
Mi lesz/lehet
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter például arról beszélt egy gazdasági fórumon Debrecenben, hogy „Budapestnek nem kellett az olimpiára ezermilliárd forint fejlesztési forrás, így abból a vidék fejleszthető”.
A miniszter megemlítette a Kassát, Miskolcot, Debrecent és Szegedet összekötő négysávos autóút tervét, amelyet 2021-ig építenek meg négyszázötvenmilliárd forint hazai forrásból.
A Jobbik egyből kihasználta a kínálkozó lehetőséget, és kritikákat fogalmazott meg a kijelentésekkel kapcsolatban. Stummer János, a párt regionális igazgatója az állami hírügynökségnek azt mondta, nem teheti meg a Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy „kukoricán térdepeltetéssel” fenyegesse a fővárost az olimpiarendezés meghiúsulása miatt, éket verve az olimpiapárti vidék és az azt nem támogató budapesti emberek közé.
Ugyanakkor kormányoldalról is érkezett cáfolat Lázár kijelentéseire. Tuzson Bence, a kormányzati kommunikációért felelős államtitkár közölte, még nem született döntés az olimpiai pályázattól való visszalépés után felszabadult pénzekről. Az államtitkár hangsúlyozta, senkinek nincs ellenérzése a főváros iránt, Budapestet nem akarják büntetni, a szükséges fejlesztéseket olimpia nélkül is el kell végezni.
Ennek ellenére sejthető, hogy jelentős átcsoportosításokra lehet számítani, amint az Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatójából is érzékelhető volt. A főpolgármester újságírói kérdésre elmondta, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út felújítása biztosan elmarad. Ugyanakkor kiemelte, hogy négy uniós támogatású fejlesztés mellett mindenképp kardoskodni fog, ám ezek nem kapcsolódnak konkrétan az olimpiai fejlesztésekhez. A Tarlós-lista tehát a következőkből áll: a 3-as metró felújítása, árvízvédelmi fejlesztések, P+R parkolók bővítése és fejlesztése, valamint a BKV járműállományának cseréje...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.