- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Adorján György
2017.02.22.
Európa legtehetősebb, szégyenszemre már negyvennyolc évesen nyugdíjba vonult belügyére hogyan és miképpen tollasodott meg ennyire, az megérne egy külön parlamenti bizottsági vizsgálatot. Nevezetesen annak kiderítésére, hogy istenáldott vállalkozói tehetségén és pénzügyi zsenialitásán, valamint kapcsolati tőkéjén kívül, mi kellett még ahhoz, hogy ekkora vagyont felhalmozzon.
Kellett hozzá bizonyára szűkebb „szakember” holdudvar is, olyanok, akik közül három jellegzetes figurát feltétlenül ki kell emelni abból a tucatból, akik vagy így, vagy úgy, de valamiképpen szemtanúi voltak a belügyér eszméletlen nagyságrendű anyagi gyarapodásának. Ők tudnának mesélni minden bizonnyal, de nem fognak, hiszen vazallusként feltételezhetjük, hogy valamiképpen maguk is részesedhettek hűbéruruk kegyeiből. Az elsőn már túl vagyunk, most jöjjön a második.
Szabó Péter hajdani rendőrtábornok
Az első Fidesz kormány ideje alatt került a belügyér által 1998-ban a BM RSZVSZ vezetői székébe. Első dolga volt a vezetőcsere és Tasnádi László, későbbi rendészeti államtitkár részére a helycsinálás. Vajon mi célból? 2001-ben aztán szomorú véget ért Ó utcai pályafutása, az általa vezetett gépjárművel halálos közúti baleset részese lett. A nyomozás kiterjedt arra is, hogy Szabó Péter fogyasztott-e szeszes italt a baleset előtt. Az RTL Klub korabeli híradása szerint az első vizsgálat megállapította, hogy a dandártábornok fogyasztott alkoholt, de a Pest Megyei Ügyészségi Nyomozó Hivatal szakértői valamiért nem tudták kideríteni, hogy Szabó Péter véralkoholszintje meghaladta-e a 0,8 ezrelékes szabálysértési határt.
A nyomozó hivatal ezt követően az elrendelt pótnyomozás során megállapította, hogy a dandártábornok enyhe és a közepes fok határán lévő alkoholos befolyásoltság állapotában volt, amikor autójával Ócsa irányából Üllő felé tartva, összeütközött egy IFA-val. A pótnyomozás megállapítása alapján, végül halált okozó ittas járművezetés bűntette miatt emelt vádat az ügyészség. Az RSZVSZ egykori vezetőjének kocsija 2001. március 6-án este Alsópakonynál egy pótkocsis IFA teherautóval ütközött. A vizsgálat során kiderült: Szabó Péter 130-135 kilométeres sebességgel haladt kocsijával. Ha betartja a megengedett 80 kilométeres sebességet, akkor a baleset intenzív fékezéssel elkerülhető lett volna. A baleset következtében a tábornok súlyos sérülést szenvedett, a gépkocsi utasa, a rendvédelmi szolgálat egyik tagja meghalt. Az IFA vezetője könnyebben megsérült.
A Pest Megyei Főügyészség (PMF) helyettes vezetője, Csecserits István annak idején elmondta: a teherautó vezetője ellen szintén vádemelési javaslattal éltek halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. A pótnyomozás végén az IFA vezetője ellen a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emelt vádat fenntartották. A vádat Szabó Péter dandártábornok ellen a Pest Megyei Főügyészség képviselte, a perben negyvenkilenc tanút fognak meghallgatni – mondta akkoriban Borbély Zoltán. A büntető törvénykönyv szerint halált okozó ittas járművezetés bűntettéért 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztést szabhat ki a bíróság, ha bizonyítottnak ítéli a vádat. A teherautó vezetőjét 1-től 5 évig terjedő szabadságvesztés fenyegeti, ha bebizonyosodik bűnössége. A tábornok halálos balesetet okozó ittas vezetése a korabeli hírekben is nyomon követhető volt.
A több mint tizenöt esztendővel ezelőtt történt tragikus esemény ügyében a jogerős befejezésről a hírek azonban már nem szóltak, mint ahogy a történeti tényállásról is csak szűkös információk álltak rendelkezésre. Vajon mi lehet az oka annak, hogy az ügy jogerős befejezéséről szinte semmit nem tudunk? Az interneten pedig erről a tragikus ügyről is alig találunk információt. A nyilvánosságra tartozna ez a szerencsétlen történeti tényállás épp úgy, mint az eljárás jogerős befejezése. A találgatások rossz fényt vetnek nem csak az igazságszolgáltatásra, de szűkebb értelemben az egész rendőrségre is!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.