2017. január 3., kedd

ORBÁN WIZZ AIR-E

GÉPNARANCS 
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Mátrai Anna
2017.01.02.


„Magyarok, férfiak és asszonyok!” – jól kezdődik a 2017-es év! Az Atyuska légitársaságot vesz az ő hőn szeretett népének! A Malév-nélküliségben elmúlt négy évhez képest nagy előrelépés ez a mi kis hazánknak, hiszen mégis más érzés, ha nemzetünknek nem csak gránitszilárdságú alaptörvénye, nemzeti dohánybolthálózata, nemzeti oktatás- és egészségpolitikája, de röpülőtársasága is van. Újra dagadhat a nemzeti kebel!

December 31-én tették közzé annak a tavasszal kiírt – kifejezetten a Wizz Airre szabott – tendernek a végeredményét, amelyre más légitársaság be sem tudta adni a pályázatát, hiszen a többinek nem W-vel kezdődött a neve, és súlyosbítva a helyzetet, nem is „izz Air”-re végződött. Váradi Józsefnek, a cég vezérigazgatójának nem kellett tövig rágnia a körmét a borítéknyitáskor.

„Kérdés, hogy miként definiáljuk a nemzeti légitársaság fogalmát, de tény, hogy a Wizz Air minden szempontból magyar, jogi értelemben is. Igyekszünk felnőni a feladathoz, hogy mi lettünk a legnagyobb magyar légitársaság, ami nemcsak kiváltságokkal, de kötelezettségekkel is jár”– nyilatkozta 2013 tavaszán.

Már akkor sejteni engedte a cég prominense, hogy a „keleti nyitásban” hisz. A fő célpontok Oroszország, Ukrajna, a Kaukázus, esetleg a Közel-Kelet lehetnek.

A nyugat-balkáni légi összeköttetés repülési jogai a Malév bedőlése után az államra szálltak. Ezt az örökséget igyekezett hasznosítani a kormány, amikor koncessziós üzemeltetésre írt ki tendert, ami lefordítva azt jelenti, hogy az állam – vagyis persze már megint mi, mindannyian – kötelezettséget vállal arra, hogy pótolja a légitársaság esetleg kieső jövedelmét...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.