Szerző: Ténytár
2017.01.31.
2017. január elsejétől az állam minden települési önkormányzattól átvette az iskolák fenntartási és működtetési feladatait. Azon felül, hogy a totális államosítás után immáron tényleg minden felelősség az államot terheli (legyen szó hiányzó iskolakrétáról, vagy elmaradó tanári fizetésekről), erősen kérdéses, hogy a „reform” beválik-e, főleg úgy, hogy az Emberi Erőforrások Minisztérium (Emmi) által közölt felmérés szerint a magyar lakosság még közepesnél is gyengébbre értékelte az oktatás minőségét, illetve a megkérdezettek 54 százaléka csak elégtelent, illetve elégségest adott a Klik munkájára 2016 őszének első hónapjában.
A Fidesz 2010-es hatalomra kerülése óta gyökeresen átalakította a magyar oktatási rendszert, az eredményesség azonban erősen kérdéses. Erről árulkodik a 2016-os PISA-felmérés is, amely súlyos hiányosságokra mutatott rá mind a rendszer, mind a tanulók teljesítménye kapcsán.
A PISA-teszt keretében 72 országban vizsgálták a diákok kompetenciáit. A számok lesújtóak: a magyar diákok eredményei három év alatt, 2012-höz képest átlagosan 17 ponttal lettek rosszabbak természettudományból. Szövegértésből is majdnem ekkora, 15 pontos a visszaesés. Minden területen bőven az OECD-országok átlaga alatt vagyunk...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.