Szerző: Pataki Márton
2017.01.09.
A Fővárosi Közgyűlés ideiglenes vizsgálóbizottsága csak alibizett, miközben Londonban már bíróság előtt van az Alstom budapesti korrupciós ügye
Tavaly márciusban a Serious Fraud Office, az Egyesült Királyság súlyos korrupciós ügyek elleni nyomozó- és vádhatósága vádat emelt az Alstom elnöke és két társa ellen a Budapestre szállított metrószerelvényekkel kapcsolatos vesztegetés miatt. Ezt követően május végén a Fővárosi Közgyűlés ideiglenes bizottságot állított fel az Alstom metrókocsi-beszerzés vizsgálatára.
A Borbély Lénárd csepeli polgármester által vezetett vizsgálóbizottság szeptember és december között öt ülést tartott, majd megállapította, hogy a közbeszerzés műszaki specifikációit az Alstom gyártmányára szabták, az ár alig 42 százalék súlyt gyakorolt az értékelés során, az Alstom szubjektíven pontozott szempontok alapján nyert csak, és a lényegesen kedvezőbb ajánlatot tett Bombardier-t pedig egy jelentéktelen és könnyen javítható formai hiba miatt zárták ki a közbeszerzésből. Ugyanakkor már hat éve is pontosan ugyanitt tartottunk. A 2010-es kormányváltást követően az Állami Számvevőszék, majd a Főpolgármesteri Hivatal is vizsgálta a metrókocsi-beszerzést, majd mind a ketten feljelentést tettek, Tarlós István éppen hat éve, 2011. januárjában a Legfőbb Ügyészségen.
Mi történt ez alatt a hat év alatt? A jelek szerint pont semmi. Csak példaként, a Bizottság 2016. október 4-i ülésén Bolla Tibor, a beszerzést 2006-ban végző BKV Zrt. vezérigazgatója azt a tájékoztatást adta, hogy hivatalos megkeresést nem kapott a cég, és nincs tudomása arról, hogy bármelyik jelenlegi vagy volt kollégájukkal szemben eljárás lenne folyamatban...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.