Szerző: Sztojcsev Iván
2017.01.25.
Kicsit több, mint ötszörösére drágul az átlagos magyar gigaberuházás, mire eljut a végére. Pedig ennél a számításnál még jóindulatúak is voltunk, és úgy számoltunk, hogy a még most is futó projektek ára nem fog tovább nőni. Azt jó eséllyel sejthetjük, hogy amikor egy-egy politikus kiáll egy beruházás első ígéretével, annak az árnak, amit mond, a világon semmi köze nincsen ahhoz, amennyit végül elköltenek, de hogy mennyire, az még minket is meglepett.
A menet közben elszálló ár persze nem hungarikum (a tokiói olimpia szervezői most például az eredetileg tervezett költség négyszeresénél járnak, pedig hol van még 2020), és nálunk sem újdonság. Kormányok jönnek, kormányok mennek, de az árak ugyanúgy elrohannak az építkezés, sőt, már a tervezés közben is. Emlékeznek például arra, amikor 2003-ban megígérték, hogy 3-5 milliárd forintból megújul a Margit híd? 2011-re alig 32 milliárdból el is készült. A 4-es metró is három és félszeresére drágult menet közben – igaz, azt 14 év alatt hozták össze, a vizes vb ennél sokkal nagyobb drágulást már alig több, mint másfél év alatt elért. És ezek még csak a kanyarban sincsenek, ha azt nézzük, a Liget Projektnél vagy az esztergomi vasútnál miket ígértek, és hol tartunk most...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.