KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: DIÓSZEGIHORVÁTHNÓRA
2016.12.08.
Szerintem Lázár „farokcsóválja” János élvezi, ha a pedagógusok az utcán áznak-fáznak. Máskülönben vajon miért rúgna bele időről időre a pedagógustársadalomba, tökéletes alapot adva az indulatokra?
Vegyünk egy mély levegőt, és lássuk, mivel magyarázta Lázár a magyarázhatatlant, vagyis a friss PISA-eredményeket: „Nem a kormány áll a katedrán és ül a padban.”
…
Vegyünk még néhány nagy levegőt, mert innentől megint Gyurcsány van, meg 2004 óta romló eredmények, és végül a végső érv: „A kormány mindent megadott: pénzt, keretrendszert, ezt a rendszert kellene tartalommal megtölteni.”
…
És akkor kezdjük az elejétől. Hiába érvel Lázár azzal, hogy az oktatásra szánt pénz több, mint az uniós átlag. Az igazság az, hogy 2010 óta egyre kevesebb jut az oktatásra a költségvetésből. De ne kicsinyeskedjünk, ne a mocskos pénzügyekkel foglalkozzunk, mert abból maximum azt lehetne kihozni, hogy Lázár nem mond igazat, de ez nem olyan nagy újdonság.
Ennél ugyanis rosszabbról van szó. Lázár szerint nem a kormány áll a katedrán. Nos, a Miniszterelnökség első embere vagy hülye, vagy szimplán gonosz, amikor ilyesmit mond, vagy esetleg 2010 óta másik filmet néz (ez utóbbi nem valószínű…).
Annak a Fidesz-kormánynak az egyik első emberéről beszélünk ugyanis, amely szisztematikusan rombolta le 2010-től kezdve a magyar oktatási rendszert, az önkormányzatoktól elvett és központosított iskolákba maga nevezett ki igazgatókat, jogköreiktől megfosztotta őket, intézményeiket pedig a KLIK óvó szárnyai alá terelte, majd központosította a tankönyvkiadást, hogy aztán egyentankönyveket rendelhessen (kisebb szépséghibákkal ugyan), új alaptantervet kényszerített az iskolákba, megmondva, hogy mit lehet tanítani és mennyit, bekényszerítette a hittant és az erkölcstant a tananyagba, olyan ellenőrzési rendszert zúdított a pedagógusok nyakába, amely teljesen leszabályozza az életüket, majd a diákok terheit tovább növelte, hogy semmi esélyük ne legyen arra, hogy használható tudást sajátíthassanak el. Aztán rátelepedett a szakképzésre is, ellehetetlenítette az alternatív (tehát nem állami befolyás alá tartozó) iskolákat, szétverte a tanoda-rendszert, hogy végezetül karvalykörmeivel most éppen az egyházi iskolákba kezdjen belemarni...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.