2016. november 24., csütörtök

TARTÓS AUTÓBÉRLÉS MAGÁNSZEMÉLYEKNEK? SOK A BUKTATÓ...

IFL, AZ ŐSZINTE GAZDASÁG
Szerző: Szarvas Norbert
2016.11.23.

 
...Én már többször eljátszottam a céges tartós bérlés gondolatával, ezért van bizonyos rálátásom felhasználói oldalról a dologra. Gyorsan lenyugtatnék mindenkit, hogy ez nem az átlagos ember megoldása lesz, pláne nem átlagos fizetéssel! A bérleti díjak 70-150.000 Ft/ hó alakulnak, ami nem feltétlenül szexi! Persze egy komplett szolgáltatás esetében nem a 10 éves Suzuki swift-et akarjuk viszonyításnak venni!
 
Nézzük a király kategóriát, azaz a Skoda Octavia 1.4 TSI Style verziót. Ha megakarjuk venni, akkor 6,5M forintot fizetünk ki érte. Ha 4 évig tartósan béreljük, akkor kb. 130.000/hó lesz a fizetési kötelezettségünk. Összesen 48 x 130.000= 6 240 000 forintot fizetünk ki, amiért nem csak az autót használhatjuk, hanem mindenféle költséget spórolunk meg, ha baj van. De alapvetően egy átlagos új autó első 3-4 évében milyen baj lehet? Persze ott vannak még a biztosítások és szervízköltségek. 
 
Nem szabad elfelejteni, hogyha a saját autónkat eladjuk 4 év múlva, akkor pénzt kapunk érte. Ha 50%-os értékromlással számolok, akkor is kb. 3M forintot kaphatunk. A kérdés tehát igazából az, hogy az autó fenntartását kevesebből meg tudod oldani a következő 4 évben, mint 3M forint, mint 750.000 forint/ év, mint 62.500 forint /hó?

És ha nincsen 100% önerőnk?
Akkor bizony hitelt kell felvennünk. Itt már a matek aszerint alakul, hogy mennyi az önerőnk. Tegyük fel, hogy 30% az önerő, kell 4,5 M hitel. Lízingelni általában 6-7 évre szoktunk. A havi hitel összege (persze ha megfelelünk...de ha itt nem felelünk meg, akkor a Skoda-nak sem fogunk...) 68.000/hó + biztosítások + szervíz (olajcsere...stb). Itt a kérdés megint az lesz, hogy mennyiből tudjuk magunk megoldani a kötelező szervízt.

4 év alatt a lízingre kifizetünk 48x 68.000 forintot= 3,2M + amit elköltöttünk olajcserére, szervízre. Vegyük hozzá a KGFB-t és Casco-t, ami kb. 13.000/hó, azaz 4 év alatt= 624.000 forint. Összesen tehát 3,8M fizetünk be+ szervízköltség. A 4. év végén a banknak tartozunk még nagyjából 2 millió forinttal. Az autó értéke pedig 3,5 millió forint körül alakul (de itt megvan a kockázat, hogy valami miatt drasztikusabban csökken az értéke). Ha eladtuk, akkor a zsebünkben marad 1,5M forint (elméletben). Ezen matek mentén haladva kell kiszámolni számos változóval, hogy mennyire éri meg a tradícionális megoldás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.