Szerző: Hanula Zsolt
2016.11.23.
Donald Trump amerikai elnökválasztási győzelme óta a világsajtó és a közösségi média egy merő pánikban van. Mindenki a Facebook iszonyatos médiahatalmáról beszél, és arról, hogy a közösségi oldal jobban kedvez a hamis hírek terjedésének, mint az igaziakénak. Ez a kettő pedig együtt azt eredményezi, hogy a felhasználók facebookos hírek alapján alkotott valóságképe elég ijesztően el tud torzulni - és ez egy idő után elkezdi formálni a valódi világot.
Az amerikai elnökválasztási kampányban tucatnyi, 0% valóságtartalmú, hasraütés alapján készült álhír ért el sokkal több emberhez, mint a New York Times vagy a Washington Post komoly munkával készült tényfeltáró riportjai. Mivel hagyományosan utóbbiak szokták a közvéleményt befolyásolni, feltételezhetjük, hogy most előbbiek tették - ez pedig elég ijesztő. Az egész jelenséget egyszerű, sőt, már-már logikus lenne a Facebook nyakába varrni, de valójában ennél kicsit összetettebb a dolog. Erre világít rá a New York Times esettanulmánya is, ami gyönyörűen megmutatja, hogy a hülyeség világhódításához csak egy eszköz a közösségi média, a probléma forrása mi magunk vagyunk. Pontosabban az a pszichológiai jelenség, hogy nem kérdőjelezünk meg és nem ellenőrzünk semmit, ami alátámasztja az előítéleteinket...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.