Y2Y BLOG
Szerző: Nagy Józsa Dorottya
2016.11.21.
15 éve, hogy Y generációsokkal dolgozom. Mellettük, alattuk, felettük, velük. Coachként az összes ügyfelem Y generációs, cégünk összes coacha Y generációs és az összes coachunk összes ügyfele Y generációs. Csak nehogy szóismétlésbe keveredjek.
Az elmúlt 15 évből viszont csak az elmúlt pár évben tapasztalom, hogy egy döbbenetes méretű lufi fújódik az egész generáció köré. Tréningek, workshopok milliói, hogy kell minket kezelni. Mivel etessenek. Iroda designerek pakolják tele csocsóasztallal a tereinket, ergonómusok tervezik a színes labdákkal felszerelt tárgyalókat.
Mintha lenne ennek bármi köze ahhoz, hogyan kell megtartani egy Y generációst.
Egy dologról azonban hajlamosak megfeledkezni. Összes ügyfelünk ugyanarra panaszkodik. És nem, nem a céges csocsóasztal hiányzik nekik a legjobban. Hanem a felelősség a nyakukba. És ez nem a HR, nem a testreszabott iroda designer, nem a szervezeti tanácsadó dolga, hanem a szakmai vezetőé. Ő a kulcs.
Igen, a most következő pontok általánosítások. Mint ahogy minden, ami egy generáció jellemzőit foglalja össze. Előadtam pár hete a témáról egy kongresszuson, az idősebbek gratuláltak személyesen és megköszönték, a fiatalabbak pedig megkerestek messengeren, viberen és megkérdezték, én honnan tudom ezeket? Merthogy végigbólogatták az egész előadást. Jól esett a visszaigazolás, hiszen én is Y generációs vagyok, szeretem a visszajelzéseket.
Onnan tudom, hogy ezért döntöttünk úgy, hogy mindannyian coachok egy generációval foglalkozzunk, hogy le tudjuk vonni belőle a következtetéseket. Volt és jelenlegi ügyfeleink között van kkv, van startup, van multi, van jogász, van szoftverfejlesztő, logisztikus, pénzügyes, HR-es, de mindegy milyen szakmából, milyen szektorból jönnek, ugyanazok a pontok vannak terítéken folyton. Ugyanaz a négy pont, amin mind lehetne segíteni. Ráadásul nem is lenne túl bonyolult, csak meg kellene próbálni.
És a négy pont közül is egy világlik ki legélesebben: a felelősség. Ez hiányzik nekik a legjobban.
Tehát mi az akkor, amivel egy Y generációst meg lehet tartani? Hogyan lehet őket/minket motiválni? 4 pontban, csak hogy elég clickbait legyen a cím is:
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.