ÁTLÁTSZÓ BLOG
Szerző: Becker András
2016.10.15.
Egy hétfői kerekasztal-beszélgetésen az illetékes főpolgármester-helyettes kijelentette, hogy reméli, néhány hónapon belül megtörténik az első kapavágás, vagyis elindul a mobilgát építése. Azt hivatalosan továbbra sem tudni, mi akasztotta meg nyár végén a projektet, így arról is csak valószínű és kevésbé valószínű feltevések vannak, hogy mi történik a következő 3-6 hónapban.
Előzmények
Tarlós megköszönheti a civileknek, hogy nem épített eddig gátat
Most kéne abbahagyni? A főpolgármester rugalmas elszakadása a római-parti mobilgát-koncepciótól
Súlyos kockázatokat hallgat el az Országos Vízügyi Főigazgatóság Római-parti jelentése
Zöld-díjat nyert az atlatszo.hu a Római-partról szóló cikksorozattal
Római-parti mobilgát: iszapbirkózás a közmeghallgatáson
“A mobilgát jó találmány, de nem a Rómaira való” – civilek az árvízvédelemről
Káosz a koncepcióban: árvízvédelmi tervek a Római-parton
Katasztrófát okozhat a Római-parti mobilgát – figyelmeztetésre sem lesz idő
Frissen alapított pályázó, összetákolt előterjesztés – így adták el a római-parti csónakházakat
Római-parti mobilgát: Szállodák, házak és lakóparkok a hullámtérben
Római-parti mobilgát: kinek áll érdekében?
A Magyar Építőművészek Szövetsége szervezett kerekasztal-beszélgetést a Római-part jövőjéről. A vita nem ígérkezett túl izgalmasnak, a meghívott vendégek álláspontja mondhatni közismert: az építészek a Római feltétlenül megőrzendő egyedi értékéről beszéltek, hogy a partra épített gát épp a területben rejlő fejlesztési potenciált öli meg; a helyben csak szállodásként emlegetett, harciasan mobilgátpárti Egry Gábor nagyvállalkozó az élet-és vagyonbiztonságról, Ébert Ágoston építész, a parti gátat ellenző helyi civilek egyik vezéralakja pedig a parti védmű abszurditásáról értekezett.
A diskurzus akkor kezdett érdekessé válni, mikor a moderátor Osskó Judit megszólította a közönség soraiban ülő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest, a gátügy fővárosi főfelelősét, mondaná el a véleményét. Szeneczey először felmondta a kötelezőt az itt élők védelméről, meg a demokratikus procedúráról, amelynek eredménye lesz a mobil gát, de persze a természeti értékek is mind meg lesznek óva, egyebek. A városházi PR-nál jóval érdekesebbek voltak azok a kérdések, amelyekre a gátügyi illetékes nem tudott válaszolni.
Például arra, hogy pontosan milyen új tényező miatt akadt el a tervezés-engedélyeztetés folyamata? Politikai értelemben vett válasz persze volt, ugyanaz, amit Tarlós főpolgármester és a főváros sajtósai hajtogatnak: a megemelt mértékadó árvízszint (MÁSZ) miatt magasabbra kellett tervezni a gátat, és ez nem várt műszaki problémákat okozott...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.