2016. október 18., kedd

BETEGFORGATÁS, AZ OEP-NEK ELSZÁMOLT MAGÁNRENDELÉS, UNIÓS PROJEKTEK - ÍGY LEHET EXTRAPROFITHOZ JUTNI AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN

ÁTLÁTSZÓ BLOG
Szerzők: Becker András - D. Kovács Ildikó
2016.10.17.


Ki ne unná már az állandó siránkozást az alulfinanszírozott egészségügyről – pedig van itt pénz bőven, a megfelelő szervezeti megoldásokkal, helyi, esetleg magasabb kapcsolatrendszerrel a hivatalos OEP-forrásokból is nagyon szép jövedelmekhez lehet jutni. Az uniós források pedig valóságos kincsesbányát jelentenek a rátermetteknek a teljes egészségügyi szolgáltatói vertikumban. Az üzlet működtetéséhez szükség van egy önkormányzatra és néhány cégre, meg persze a megfelelő együttműködésre a vezetők között. A történetünk ugyan egy konkrét dél-alföldi kisvárosból való, de korántsem nevezhető egyedinek. Éppen ezért, mivel a teljes modellt szerettük volna bemutatni, viszont a sztori néhány elemére nem tudtunk perképes bizonyítékot találni, inkább lemondtunk a szereplők és a helyszínek nevéről – feltesszük, sokan így is a maguk településére fognak ismerni.

Magyarországon nem egy településen működik úgynevezett egészségház. Egy olyan intézmény, ahol a település lakói az összes szakrendelést, a fül-orr-gégészettől az urológiáig egy helyen megtalálják. Ilyen egészségház nyílt meg 2002-ben D-ben is. Az indulásakor a szakrendelést végző orvosok az OEP-pel kötnek szerződést, így az ellátott betegek után járó pénzt is közvetlenül az egészségpénztártól kapják.

Ebből a bevételből fizetik aztán minden költségüket, az asszisztencia bérétől a rendelő után fizetett bérleti díjig. A dolog mindenki megelégedésére működik, mígnem az önkormányzat egyszer csak létrehoz egy egészségügyi szolgáltató céget, amely bekerül az OEP és az orvosok közé. Először úgy tűnik, ezzel a modellel is jól jár mindenki, aztán lassan kiderül, hogy az új szervezeti megoldás már kevésbé egyenletesen teríti az előnyöket és a terheket...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.