2016. szeptember 14., szerda

RENDSZERVÁLTÁS 2017

TUAREG BLOG
Szerző: Tuareg
2016.09.14.


Rövid leszek. Elmondom, mit csesztünk el, és azt is, hogyan lehet helyrehozni. 

Orbán csak egy következmény. Hívhatnák Kovácsnak is a Diktátort, vallhatna épp baloldali, vagy akármilyen elveket. Ő csak egy tünet, nem baleset a léte, és országlása, hanem egy 1989-ben bekódolt rendszerhiba megmutatkozása. 1989-ben történhetett volna rendszerváltás, de NEM történt. Elvileg persze igen: az egypárti diktatúrát parlamentáris többpártrendszer váltotta fel. Csakhát a játékszabályokat úgy rakták össze, hogy mégiscsak mindenben a politika maradt az úr, független hatalmi ágak - igazságszolgáltatás, média, miegymás - valójában nem jöhettek létre. A játékszabályok rosszak. Ezek a játékszabályok azt mondják: kerülj választással kétharmados többséggel hatalomra, és onnantól bármit megtehetsz. Ezek a játékszabályok tehát eldobandók.

Ha a Parlament kétharmados többséggel bármikor átírhatja az Alkotmányt, kinevezhet Köztársasági Elnököt, Főbírót, Főügyészt, Főrendőrt, Főmédiást, Főkatonát, Főbárkit, akkor valójában MINDEN és MINDENKI a politika markában van. Semmi meglepő nincs abban, hogy eljött az a Gazember, aki maradéktalanul ki is használja a játékszabályok nyújtotta lehetőséget. Nem volt kérdéses, hogy lesz ilyen Gazember, a kérdés csak az volt: mikor jön el, és hogy hívják. Az 1989-es rendszerváltásunk nem volt az. Nem rakott valódi fékeket a politika kezére, mindazokat, akiknek a feladata a politikai elit felügyelete lenne, épp a politikai elit nevezi ki, innentől meg komolytalan az egész rendszer. Ha én nevezem ki, akinek a feladata az, hogy engem korlátozzon, akkor le is válthatom, ha épp komolyan venné a feladatát. Röhej.

Rendszerváltás akkor lesz, ha a politika felügyeletét ellátó többi hatalmi ágat a Népfelség alá rendeljük. Alkotmányt csak a Nép módosíthat, hatalmas részvételi arányú és többségű népszavazással, Közjogi Főembereket - följebb felsoroltam a leglényegesebbeket - szintén közvetlenül a Nép választhat, az általuk vezetett rendszerek költségvetését pedig Alkotmányba kell rögzíteni, hogy a Parlament ilyen módszerrel se tudjon befolyást gyakorolni a működésükre. Ha ugyanis egy Főbírót nem lehet kirúgni, mert a Nép választotta, akkor ki lehet szárítani: nem ad a Parlament pénzt a bírósági rendszer üzemeltetésére, aztán összeomlik a bíráskodás, lemond a Főbíró, máris újra politikai kézbe kerül az igazságszolgáltatás...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.