NAPI TÖRTÉNELMI FORRÁS BLOG
Szerző: Balogh Ebner Márton
2016.9.29.
A budapesti Széchenyi lánchíd Magyarország első állandó kőhídja a Duna felett; építtetését heves vita előzte meg a reformkori Magyarországon, s a híd végül 1849-re készült el. A fővárosi turizmus egyik közkedvelt célpontja azonban az elmúlt bő egy évszázadban azonban több jelentős felújításon is átesett. Cikkemben az 1914-1915-ös felújítás mellett az 1945-ös pusztulást követő 1947-1949-es újjáépítésről írók.
Az első világháború előtt egy évvel, 1913-ban kezdődött meg a Lánchíd korrodálódott elemeinek a cseréje, illetve a híd korszerűsítése. Az átalakítás során előírták, hogy a híd felújítását csak úgy szabad elvégezni, hogy amellett, hogy teherbírása megnő, alakja és vonalazása nem változhat meg. A munkálatok jelentős késéssel kezdődtek csak el, ugyanis forgalmi okok miatt eleve meg kellett várni az Erzsébet-híd átadását, majd 1903 után csak 10 éves (!) csúszással kezdődhettek meg a munkálatok. A hidat 1914-ben kellett forgalom elől lezárni, és a 23 hónapnyi munkálatok 6,5 millió Forintba kerültek: a teljes forgalomnak való megnyitásra 1915. november 27-én került sor...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.