Szerző: Odze György
2016.08.04.
Most pedig vissza az egész. Persze, vannak magyarázkodások, hogy azt, amit a kormány üzent, azt ne úgy értsük, ahogyan üzent. Pedig azt üzente, amit üzent.
És lehet, hogy a Balaton ma Magyarország legnépszerűbb üdülőhelye, még nagyon messze vagyunk attól, hogy Európa kedvencei legyünk. Ha elhagyjuk Siófokot vagy Balatonfüredet, érzékelhetjük, hogy a civilizáció, a kulturáltság foka csökken, más szóval az infrastruktúra hiánya egyértelmű...
...Korábban még bíztunk az orosz és a kínai turistaáradatban, ám ez csak önámítás volt. Aztán a kormányzat fordított egyet a dolgon és kitalálta, hogy milyen jó az, ha a Balaton megint a magyaroké, majd hozzácsatolták a wellness-turizmus fogalmát. Statisztikák szerint 2015-ben tíz millió vendég 24,5 millió vendégéjszakát töltött el magyar szálláshelyeken, ami első hallásra impresszív, ám ha a számok mögé nézünk, akkor világos, hogy ha 10 millió vendég 24,5 millió vendégéjszakát tölt el magyar szálláshelyeken, az azt jelenti, hogy egy vendégre 2,4 nap jut egy évben, ami azért meglehetősen kevéske.
És még valamit az infrastruktúráról. Az északi parton ma is a luganszki motorgyárban 1965 táján készült Szergej néven ismert dízelmozdonyok által vontatott agg szerelvények és a hasonlóan veterán csehszlovák gyártmányú, télen hideg, nyáron meleg Bzmot (helyiek által Bazdmot) „Piroska” kismotorvonatok közlekednek, amelyek kényelmi fokozata meglehetősen alacsony...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.