Szerző: Göbölyös N. László
2016.08.20.
Az együttes 7. albuma egy éves, igen kreatív munka eredménye volt, és azt az irányt folytatta, amelyet az előző, Rubber Soul című LP-vel már elkezdett, amely megelőlegezte azt a Pazar hangzás- és motívumgazdagságot, amely a következő lemezt, a Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band-et jellemezte.
A Revolvert minden idők 3. legjobb lemezének minősítette a Rolling Stone magazin. A 14 felvétel között ott találjuk a gombafejűek néhány legemblematikusabb számát. A zenebarátok ma is extázisba esnek, ha meghallják az Eleanor Rigby-t, a Tomorrow Never Knows-t vagy a Here, There and Everywhere-t. És ne feledkezzünk el a Yellow Submarine indulójáról, vagy a szatirikus társadalmi mondanivalójú Taxmanről sem.
A lemez borítóját Klaus Voorman készítette rajzok és fotók kollázsából. A német muzsikus-képzőművészt még Hamburgban ismerte meg az együttes, Klaus később a Manfred Mann basszusgitárosa lett.
John Lennon és Paul McCartney eredetileg Magic Circles, Beatles on Safari, vagy Pendulum címet akartak adni lemeznek, végül a forgótáras Smith & Wesson fegyverről nevezték el, egyben a bakelitlemez körkörös mozgására utalva.
Sok izgalmas kísérlet hallható ezen a lemezen. Az I’m Only Sleeping arról nevezetes, hogy ebben hallható az első, fordított felvétellel megszólaltatott gitárjáték a rock-történetben. Állítólag az történt, hogy éppen George Harrison gitárszólóját vették fel, amikor magnetofon kezelésével megbízott technikus fordítva tette fel a szalagot és lejátszáskor fordítva szólalt meg. Ez a hangzás óriási hatást keltett rájuk, és úgy gondolták, hogy tudatosítani kell ezt a véletlent. Az ötletre, miként a Liverpool Echo honlap írta, a legendás producer George Martin is rábólintott...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.