Szerző: Horváth Bence
2016.08.23.
Rengeteg kutatás és tanulmány szól arról, hogy a mostanában felnövő fiatalok számos nehézségének és problémájának az az egyik oka, hogy kevésbé empatikusak, mint évtizedekkel korábban élt társaik.
Az empátia, azaz a képesség, mely révén képesek vagyunk más emberek meg általában élőlények szempontjait és helyzetét megérteni és átérezni, a pszichológusok szerint visszahatva működik, és saját boldogságunk egyik forrása is.
Dániában a nemzeti alaptanterv része lett az empátiára nevelés: minden 6 és 16 év közötti gyerek heti egy órában empátiaépítő órán vesz részt.
Ezeken az órákon a diákok egyszerűen átbeszélik, milyen konfliktusok vannak az osztályon belül, van-e valaki, akit bántottak a többiek, van-e valamilyen megoldatlan problémájuk. A cél az, hogy közösen találjanak megoldás, és minden lehetséges nézőpont felszínre kerüljön.
„Ha elismernek, akkor leszel valaki” – mondja a dán gyermeknevelési technikákról könyvet is író Iben Sandahlm. Korábban ő maga is tanított, és azt álltja, ez az óra volt minden hetének csúcspontja. A cél az volt, hogy biztonságos teret teremtsenek a gyerekeknek, ahol minden problémával elő lehet állni, és ahol megtanulják, hogyan párosítsanak különféle nézőpontokat egy-egy téma mellé...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.