Szerző: D. Kovács Ildikó
2016.07.08.
Még nincs egy éve annak, hogy átadták a vonalat, újabb munkálatokat kezd rajta egy, a Strabag vasútépítő cégét is magában foglaló konzorcium. A vasútvonal felújítása összesen így 78 milliárd forintba fog kerülni, kilométerenként 1,5 milliárd forintba.
2015. augusztus közepén indult újra három évig tartó, összesen 44 milliárd forintból elvégzett felújítás után a Budapest-Esztergom-vasútvonal teljes szakaszán a közlekedés. A beruházás eredményeképpen a gyorsjáratok 17, a személyvonatok 5 perccel hamarabb teszik meg az utat.
Azonban 2015. októberben már ki is írtak egy újabb tendert, ezúttal a vasútvonal villamosítására vonatkozóan, a nyertest pedig most hirdették ki. Ezek szerint 33,7 milliárd forintért a Strabag Vasútépítő Kft., az MVM OVIT Zrt., és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium végezheti el a munkát – olvasható az uniós közbeszerzési értesítőben. A jelenlegi beruházás összértékét eredetileg 28,6 milliárd forintra becsülték, de most úgy tűnik – a korábbi projektet figyelembe véve –, hogy 78 milliárd forint körül lesz a Budapest-Esztergom-vasútvonal felújításának költsége. Vagyis az 53 km-es vasútvonal minden egyes kilométere 1,5 milliárd forintba, 1 perc gyorsulás 4,6 – 15,6 milliárd forintba kerül...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.