Szerző: Válasszunk
2016.07.14.
Uber, AirBNB és számos szolgáltatás elhiteti velünk, hogy az általuk kínált megoldás maga a jövő. Nos nem feltétlenül. Az AirBNB kapcsán magam is hallottam egy sikertörténetet. Egy kisebb lakás elég jól megy, nem kevés pénzt keresnek vele akik kiadják. Akik így szállnak meg viszont spórolnak, de így több helyre eljutnak, ott többet költenek másra. Fellendül az idegenforgalom, virágzik a bulinegyed. És sokan örülnek. Amikor az is pozitív visszajelzést ér, hogy azt kapják amit láttak, amiért fizettek, mert ez nem természetes, az kicsit furcsa. A fogyasztói visszajelzések rendszere ugyanis minden, csak nem tökéletes.
A Totalcar is rendelkezik egy Vatera profillal, és a visszajelzések alapján nem túl bizalomgerjesztő a kép. A valós eredmények alapján viszont igen. A kölcsönös visszajelzések rendszer magával hozza a "viszonzás" lehetőségét is. Azt hiszem bárki megérti, hogy ez mit jelent. A visszajelzés nem váltja ki a panaszkezelést, a jó ügyfélszolgálatot, a törvényi garanciákat, a jogkövető működést. Azonban a történetnek nem csak 2 oldala van. Van ugyanis egy harmadik szereplő is. A szolgáltató. Aki elhitette velünk, hogy ez a rendszer nekünk biztosítja a korrekt szolgáltatást.
Ha pedig velük van valami gond, akkor a saját platformjukon adott visszajelzés nem nekik, hanem egy partnerüknek fog ártani. És ők sem lesznek automatikusan mindig jó, mindig a másik érdekét néző angyali cégek. És előbb-utóbb kiderül, hogy a hatalmas innovációval elért csodának a fele sem igaz. A történet tanulságos, bár a problémák egy része már korábban is ismert volt, vagy éppen előre látható. A "ha már az is pozitív, ha azt kapják amit látnak, akkor egy jó apartmant biztosan kivesznek" koncepcióból kiinduló embert könnyen éri csalódás...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.