2016. június 15., szerda

2017-ES KÖLTSÉGVETÉS - TOVÁBBRA IS MARADNAK A MAGAS ADÓTERHEK

TÉNYTÁR BLOG
Szerző: Ténytár
2016.06.15.


...Az új adótörvény nagy vesztesei a dohányosok és az gépjármű-tulajdonosok/fuvarozók:

- 2017 decemberéig három lépcsőben összesen 29 százalékkal emelkedik a dohánytermékek jövedéki adója, az első lépés idén szeptemberben lesz. Az e-cigaretta is ez alá a törvény alá fog esni. A dohánytermékek ára várhatóan több 100 forinttal fog emelkedni, a fogyasztókat a folyamat a feketekereskedelem irányába terelheti. 

- A kormány az üzemanyagok jövedéki adóját a brent olaj árának változásához kötik. Amennyiben az olajár 50 dollár alá esik, akkor a gázolaj közterhe automatikusan 10 forinttal, a benziné 5 forinttal fog emelkedni. Az Nemzetgazdasági Minisztérium a változtatásból 20 milliárd forintos bevételt remél...

...Jön az úgynevezett Google-adó, amellyel a kormány a hazánkban gazdasági tevékenységet végző nemzetközi cégeket próbálja meg bevonni a közteherviselési kötelezettség alá. Az új adóval a reklámadó-kötelezettséget akarja kikényszeríteni a kormány: a Google és a Facebook reklámbevételeit úgy próbálják megadóztatni, hogy jelentős büntetésre kell számítania a vállalatoknak (a büntetés pedig exponenciálisan fog növekedni) abban az esetben, ha oldalukon úgy jelennek meg reklámok, hogy Magyarországon nincsenek adózóként nyilvántartva. Papíron mindez jól hangzik, érdekes módon azonban a NAV eddig sem büntetett annak ellenére, hogy lehetősége lett volna rá, ráadásul a törvény alkotmányellenes lehet és uniós jogba is ütközhet. 

Turizmusfejlesztési hozzájárulás címen új különadót is bevezet a kormány - növelve az amúgy is rekordszámú adónemeket. A forgalomarányos különadót azok kötelesek fizetni akik az étkezőhelyi vendéglátásban működnek és 2018. január 1-jétől 5 százalékos áfakulccsal adóznak. A hozzájárulás mértéke a forgalom 4 százaléka. Az áfacsökkentés hatását az új különadóval részben ki is ütik, ami talán annak köszönhető, hogy a kormány úgy számol, hogy az éttermek az áfacsökkentés kedvező hatását amúgy sem osztanák meg a fogyasztókkal. (Ebben olyan szempontból van igazság, hogy a vállalkozók az adóemelésekre rugalmasabban reagálnak, és hamar beépítik annak hatását az áraikba, miközben az adócsökkentés hatása kevésbé fog érvényesülni a fogyasztói árakban, kivéve abban az esetben, ha azt a piaci verseny ki nem kényszeríti.)...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.