Szerző: ALAPBLOG
2016.05.09.
Teljes átalakulásban van a reklámpiac. Tavaly például már mind hazánkban, mind Amerikában többet költöttek online reklámokra, mint tévés hirdetésekre. A jövő azonban még így is rejt kihívásokat. A reklámblokkoló programok például több mint 12 milliárd dollárost kárt okoznak a szolgáltatóknak, a hirdető cégek zsebéből pedig robotok húznak ki 7 milliárd dollárt minden évben. Hogy mi is történik pontosan ebben a felívelő iparágban és mi várható a jövőben, az alábbiakban gyűjtöttük össze.
Történelmi eseménynek lehettek tanúi az amerikai reklámpiac szereplői 2015-ben, tavaly volt ugyanis az első olyan év, amikor a hirdetők több pénzt költöttek online reklámokra, mint tévés hirdetésekre. Hasonló trónfosztásra az 1940-50-es évek óta nem volt példa, akkor az éppen most letaszított televíziós reklámok törtek be a piacra. Ennek a határnak az átlépése is azt mutatja, hogy a teljes iparág egy átalakulás kellős közepén tart.
Mint az a lenti ábrán is látszik, ennek egyedüli győztesei az online reklámok lehetnek: az ezekre szánt kiadások részesedése meredeken emelkedik már közel 15 éve, televízióban, sajtóban, illetve rádióban megjelenő hirdetésekre pedig a kiadások egyre kisebb részét szánják már.
Mint az a lenti ábrán is látszik, ennek egyedüli győztesei az online reklámok lehetnek: az ezekre szánt kiadások részesedése meredeken emelkedik már közel 15 éve, televízióban, sajtóban, illetve rádióban megjelenő hirdetésekre pedig a kiadások egyre kisebb részét szánják már.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.