Szerző: Schrammel Ivett
2016.05.08.
Szerinted rendben van, hogy egy gyerek azt hallja: „Csak az első három helyezett dobogós, a negyediket már sehol sem jegyzik.”?
Nem inkább azt kellene hallania, hogy: „Mindenki tehetséges valamiben”?
Szerinted rendben van, hogy egy első osztályos gyerek sírva jön haza az iskolából, mert „csak” második lett a rajzversenyen?
Versenyeztetés helyett nem inkább az alkotás öröméért kellene rajzolni az iskolában?
Szerinted rendben van, hogy egy gyereket büntetésből arra köteleznek az iskolában, hogy a fal felé fordulva álljon, míg a többiek játszanak, mert elfelejtette átvenni a váltócipőjét?
Nem inkább a helyes viselkedést kellene megerősíteni és jutalmazni?
Szerinted rendben van, hogy egy elsős gyerek azért kap fekete pontot, mert a folyosón hangosan beszélgetett az ebédlőbe menet?
Nem kellene ehelyett ésszerű szabályokat hozni és azokat alkalmazni?
Szerinted rendben van, hogy 6-7 éves gyerekeket mozdulatlanságra, egy helyben ülésre köteleznek hosszú órákon, akár fél napon keresztül az iskolában?
Nem mozgással kellene tölteniük az idő nagy részét, életkori igényeiknek megfelelően?
Szerinted rendben van, hogy egy általános iskolás gyerek napi több órán keresztül házi feladatot írjon és iskola után még estig, éjszakáig otthon tanuljon? Hogy több időt töltsön az iskolában és otthon tanulással, mint egy felnőtt munkával?
Nem inkább a játéké, pihenésé, feltöltődésé kellene hogy legyen az iskolán kívüli és az otthon töltött idő?
Szerinted rendben van, hogy gyakorlatilag „két lábon járó lexikonokat” akarnak képezni az iskolákban?
Nem inkább gondolkodni, az összefüggéseket megérteni kellene megtanítani a gyerekeket?
Szerinted rendben van, hogy iskolás gyerekek, minden szervi ok nélküli fejfájással, hasfájással és egyéb szorongásos tünetekkel mennek iskolába?
Nem inkább örömmel kellene iskolába menni, várva, hogy milyen érdekes és izgalmas dolgok történnek majd?
(Igen, ez is lehetséges.. Én szemtanúja voltam, hogy általános iskolás gyerekek nevetgélve, örömmel kiabálva, tolongva rohantak be az iskolába az első tanítási napon, miután az igazgató kinyitotta az iskola kapuját.. És nagyrészt nem elsősök voltak, akiket még esetleg fűt a tapasztalatlanok lelkesedése.. Tehát pontosan tudták, hogy mire számíthatnak.. Igaz, az egy gibraltári iskola volt..)
Szerinted rendben van, hogy gyerekek pszichológushoz kerülnek az iskolai túlterheltség és teljesítménykényszer okozta stressz és szorongás miatt, különböző pszichoszomatikus zavarokkal és betegségekkel?
Szerinted rendben van, hogy egy iskolás gyerek tanárai megkérdezik a szülőtől, hogy miért nem szeret a gyerek iskolába járni?
Vajon miért nem?
Nem kellene elgondolkodni és valamin változtatni?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.