KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: Sipos Balázs
2016.05.09.
Felvilágosítottak bennünket arról, hogy a nagyvállalatoknak lelkük is van, ami biztosan a legborzasztóbb újdonság a világunkban.Gilles Deleuze
Megy körbe a Facebookon egy egészen különleges írás. Egy, az empátiánkra apelláló, harcias manifesztum. A lenyűgöző sutasággal megfogalmazott kiáltvány szerzője egy multinacionális vállalat. Az Uber nevű. A manifesztum szerzője a hangunk hallatására szólít fel. Apokaliptikus dörgedelmében lényegretörően kinyilvánítja, hogy "a tét hatalmas, mert el akarják lehetetleníteni az Ubert." A manifesztum tehát őrületes horderővel bír. Leszögezi, hogy "új szabályrendszerre van szükség, amely elsősorban a fogyasztó, a Ti érdekeiteket védi. Másodsorban figyelembe veszi az új, modern technológiák biztosította lehetőségeket, és támogatja, nem pedig gátolja a fejlődést." Nemes, szép célok. Modernnek lenni mindenestül, javasolta Rimbaud is. Eszerint ma a fejlődés és az emancipáció netovábbja, Marx, Petőfi, Ady, Lenin, Einstein, Kassák, Bartók Béla, James Joyce, Godard, Sartre, Guy Debord és más modernek projektjeivel felérő, reményteljes fejlemény, hogy rendelhetünk az okostelefonunkkal olcsó taxit...
Mivel nagyon úgy fest, hogy a késő kapitalizmus spekatukarizált legsűrűjében egyfajta permanens forradalomban élünk, ha van egy szusszanásnyi időd, megpróbálom gyorsan felvázolni, milyen hagyományfolytonosságra játszik rá az Uber, és hogy ez hogyan blokkolja a politikacsinálást....
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.