Szerző: Rátesi Margit
2016.04.28.
Hamarosan megindul a forgalom Magyarország első szolgája kisvasútjának első szakaszán Felcsút Puskás Akadémia – Felcsút – Alcsútdoboz állomásokkal. A részben EU-s pályázati pénzekből, részben hazai közpénzekből épülő vasútvonal megvalósítója a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány eddig mintegy 600-800 millió forintot költött a projektre. Az itt látható videó tanúsága szerint elkészült a szerelvény is, amely majd a turisták ezreit szállítja a mintegy 6 kilométeres úton. Igaz, a tervek ennél nagyralátóbbak. A kormányfő egy, a vasúttal kapcsolatos kérdésre ugyanis olyasmit mondott, hogy minél jobban támadják, annál inkább fejlesztik a vonalat, akár egészen Bicskéig is! Az meg már több, mint 8 kilométer!
No, de nézzük ezt a vonatot! Eredetileg ugyan úgy hírlett, csehszlovák gyártmányú Bzmut motorvonatok – a népnyelv szerint csak Piroskáknak nevezett szerelvények közlekednek majd az uralkodói pályán, a képen azonban dízelmozdony látható, mögötte valamilyen – tán régi HÉV kocsikból felújított – vagonokkal...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.