Szerző: Hamster
2016.04.04.
Múlt héten végre utasforgalomba került a hosszú CAF (minden nap csak egy, viszont eddig minden nap másik), most viszont a rövid verzió bemutatkozásáról mutatnék pár képet és videót. Azóta már Budán is megszoktuk őket - nekem mindenképpen praktikus, hogy nem kell a túlpartra mennem, ha látni akarom őket ;)
Kilenc évvel a Combinók bemutatkozása után elérkeztünk egy újabb alacsonypadlós tuja budapesti bemutatkozásához. Szerintem ez egyrészt jó dolog, mert azt jelzi, hogy épül, fejlődik, modernizálódik a villamoshálózat, nem (csak) leépül, ugyanakkor már 2006-ban se értettem, hogy miért gondolta bárki is, hogy egyetlen vonal (a 4-est/6-ost én egynek tekintem) alacsonypadlósítása, és az UV-k ezt követő selejtezése után nyugodtan le lehet ülni, felpattintani egy képzeletbeli sört, mondván, hogy már csak egy metró megépítése van hátra a nirvána eléréséig. Eközben egy rakat sokszor fűtetlen, de mindenképpen minőségen aluli Ganz csuklós csörömpölt tovább a városban, és a Tatrák se lettek fiatalabbak! A TW6000-esek ismételt beszerzése a dél-pesti vonalakat víz felett tartotta, de a helyzet nem volt jobb, mint a buszoknál, sőt. Hogy a konkrétan beszerzett típus milyen, az majd 10-20 év múlva derül ki biztosan. Szerény nyomott magánvéleményem szerint a multicsuklósok technikailag visszalépést jelentenek a Combinók után, ugyanakkor az első hónapok tapasztalatai alapján az Urbosaink a jobbfajta multicsuklósok közé tartoznak - ráadásul meglehetősen csinosra is sikerültek. Én biztosan több ajtót és kevesebb széket raktam volna beléjük, plusz az ajtókkal szemben levő középső kapaszkodót se tartom praktikusnak (az utasok nagy része az első kapaszkodónál megáll, miközben beljebb még bőven van hely), de ezt is csak a pálya széléről tudom mondani :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.