Szerző: Lumens
2016.03.07.
Az államszocializmus idején felnőtt generációk sok esetben nosztalgikusan tekintenek vissza az előző rendszer termékeire. Egyesek meggyőződésesen állatják, hogy a régi élelmiszerek egészségesebbek, jobb minőségűek voltak – „több volt bennük az anyag” –, míg mások inkább csak gyerekkoruk darabkáit látják ezekben. Néhány élelmes vállalkozó fel is fedezte az ebben rejlő üzleti lehetőséget, és bebizonyították, hogy a szovjet szféra szétesése után több évtizeddel újra van kereslet a múlt termékeire.
A kétezres évek elején hatalmas retro-hullám indult Amerikából, majd söpört végig a nyugati világon. A jelenség sajátos ízt kapott az egykori keleti blokk országaiba érve. A posztszocialista országokban a retro nem csupán egy régi kor esztétikájának felelevenítését jelentette, hanem egy letűnt rendszer, egy szinte nyomtalanul eltűnt életvitel újjászületését is.
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.