2016. március 14., hétfő

A KORMÁNY SZERINT PROGRESSZÍV ÉS DEMOKRATIKUS. MI AZ?

BŐSZ ANETT BLOGJA
Szerző: Bősz Anett
2016.03.14.


A kormány tisztségviselői jó ideje élik úgy az életüket, mintha a NER valamifajta alternatív valóság volna, ahol minden máshogy sül el, mint amire hivatott. Két forgatókönyvet tudok elképzelni: vagy ennyire nem látják, hány ponton rombolják a magyar társadalom tagjainak életminőségét, vagy egyszerűen fogalmuk sincs, merre volna az előre – legalábbis a XXI. századi, alapvető emberi jogokat mindenekelőtt tiszteletben tartó és mindenfajta diktatórikus viselkedéstől tartózkodó Európában.

Az oktatási államtitkár minap megjelent interjúja integratív oktatáspolitikáról, demokrata tárgyalókészségről és nyomokban még progresszív oktatási rendszerről is árulkodik, ugyanakkor a gyakorlatban egészen más történik. Palkovics László úgy beszél a köznevelési kerekasztalról, mintha az maga lenne a megtestesült demokrácia, holott kezdetektől fogva világos volt, hogy az egy üres intézmény, amelyre a kormány képviselői igyekeztek számos Fidesz-barát szerveztet meghívni, bizonyítandó a jelenlegi oktatási rendszer nagyarányú támogatottságát.
 
A demokrata hozzáállás teljes hiányát sok más történet is jól mutatja, például az, hogy Palkovics László szerint a Zuglóban sztrájkoló tanárnőt - aki úgy fejezi ki nemtetszését, hogy nem írja be a jegyeket - el kéne bocsátani. A pedagógustüntetésről úgy beszél, mint egy olcsó politikai játszmáról, holott akik politikai kérdést csinálnak a gyerekeink jövőjéből, azok a kormánypárti politikusok. Amit tesznek, nem más, mint a helyzet súlyának elbagatellizálása. Az oktatási rendszerünk az összeomlás szélén áll. Ezt nem bevallani súlyos felelőtlenség...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.