2016. február 4., csütörtök

VOLT ÁM ORBÁNTAKAROGGY!

BAL-RAD BLOG
Szerző: Admin
2016.02.04.


Ez is lezajlott! Mármint a tegnapi nap a tanár-diák-szülő (és még ki tudja kik) demonstrációk jegyében. Sok helyszínen az országban. Esküszöm az élő Istenre, hogy én okosabb nem lettem!
Baj van a közoktatásban! Hogy nem is kicsi, azt tudjuk. Kézzelfogható eredményeiről értesülhetünk a nemzetközi oktatási statisztikáktól a napi feketekrónikákig bezárólag. Tegnap azt is megtudhattuk, hogy nem is okvetlenül anyagi problémákkal küzd az ágazat, illetve semmire sincs pénz! A “nemzet napszámosai” már korántsem anyagi természetű problémáik miatt nyűgösek, hanem inkább azért, mert tanítaniuk kell. Meg adminisztrálniuk. Meg mégiscsak több pénz is kellene, mert abból sosem elég!
Szakmai problémákat is feszegettek, a gyerekek leterheltségét is emlegették. A fene tudná fölsorolni, mennyi probléma van! Sok!
ITT OLVASHATÓ

7 megjegyzés:

  1. Az Emmi háttérintézete, az Oktatáskutató és Fejlesztési Intézet (OFI) az elmúlt években részletesen megvizsgálta, hogy mit hozott az iskolarendszer államosítása és a Klik működése.

    Az eredmények egészen lesújtóak:

    - Sehol Európában nem volt példa ilyen szintű centralizálásra, a magyar központosításnak az eltelt időben semmilyen előnye nem látszik.

    - A tankerületek csak utasításokat közvetítenek, helyi szempontok nem jelennek meg, az egész működést a stratégiai gondolkodás teljes hiánya jellemzi.

    - A túlzott adminisztráció és az autonómia elvétele megbénítja az iskolák működését.

    - A Klik nem hoz érdemi szakmai döntéseket, teljes a titkolózás, még a minisztériumi intézmények kutatói sem jutnak adatokhoz.

    - A passzív-agresszív túlközpontosított rendszerben a kutatók szerint komoly politikai kockázatok vannak.

    OFI: Szerep- és funkcióváltások a közoktatásban (pdf)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.