2016. február 1., hétfő

BUDAPEST ÉSZAK-DÉLI REGIONÁLIS GYORSVASÚTJA (5-ÖS ÉS 6-OS METRÓ)

ANONYMUS GESTA HUNGARORUM BLOG
Szerző: Anonymus Gesta Hungarorum
2016.01.31.


Azzal, hogy a kormány és a főváros közti egyezkedés révén (várhatóan) a HÉV vonalak átkerülnek az állam tulajdonába (feltehetőleg a MÁV kezelésébe) lehetőség nyílna a meglévő vasúti hálózat és HÉV vonalak összekötésével újabb hosszú metróvonalakat létrehozni, ezáltal több mint megduplázni Budapest metróhálózatát mint a metróvonalak hosszát, mint állomásainak számát tekintve. Természetesen az itt vázolt elképzelésben a HÉV vonalak esetén csak a vasúti síneket (nyomvonalakat) lehetne felhasználni, esetleg a felsővezeték tartóoszlopait, ha a metróvonal a felszínen közlekedne, hiszen az egész 5-ös és 6-os metró vonalán vasúti szerelvények közlekednének (pl. zöld színűre festett FLIRT motorkocsik, a jelenlegi HÉV kocsik színére utalva). Ezek áramellátása felsővezetékről történne, így biztosított lenne a meglévő vasúti motorvonatok alkalmazása. Ez ugyan nagyobb átmérőjű alagutat jelentene, de ezek költsége a mai technológia mellett elhanyagolható. Mielőtt a részletekbe mennék, mindjárt mutatnám a lenti sematikus képen, hogyan is képzelném el az 5-ös metró (fekete) és 6-os metró (vonal) nyomvonalait...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.