Szerző: vamá
2016.02.12.
Hetek-hónapok óta zajlik egy nehezen követhető vita a Fővárosi Önkormányzat és a kormány között a helyi és az agglomerációs tömegközlekedés finanszírozásáról. Az állam elfogadja ugyan, hogy a budapesti tömegközlekedés helyköziként is funkcionál – részben kiszolgálja a Budapest környéki településeket is –, de nem fizet érte eleget. Egyre erősebbek lettek a fenyegetések, hogy a Fővárosi Önkormányzat leállítja ezt a szolgáltatást, amit törvény nem ír elő, mert a finanszírozására nincs forrás abban a támogatásban, amit Budapest kap az adófizetők által az Államkincstárba befizetett pénzből. Vajon mi történne, ha valóban megállnának a buszok, HÉV-ek városhatáron?
- Akinek van kocsija, de tömegközlekedéssel jár Budapestre – vagy onnan az agglomerációba –, az megvonja a vállát, és gépkocsira vált – emiatt még lassabbá, dugósabbá válik az autózás Budapesten és a környékén egyaránt.
- Akinek nincs kocsija, az
- megkeresi a legközelebbi Volán vagy MÁV megállót, és arra vált – tumultuózus jelenetek alakulnak majd ki a Volán járatokon, lehet, hogy a vonatokon is;
- elkezd telekocsizni –- csatlakozik olyan szomszédjához, akinek van gépkocsija, és hajlandó behozni a városba –, ami ugyan első blikkre örvendetesnek tűnik, de olyan kiszolgáltatottságot jelent, amit nem lehet sokáig bírni idegekkel; ezért
- sürgősen kiveszi a gyereket a budapesti iskolából, és beíratja a legközelebbibe, elkezd a környéken állást keresni, megpróbál gyorsan beköltözni Budapestre – mind olyan kétségbeesett lépés, ami káoszt idézhet elő a munkaerőpiacon, a lakáspiacon, de még az iskolákban is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.