Szerző: Vakmajom
2016.01.27.
Emblematikus, hogy az Uber szülőhelyén, San Fransiscóban csődvédelmet kért a legnagyobb taxitársaság.
Az a mód, ahogy eddig a legtöbb helyen szabályozták a taxipiacot: megszabták a kocsik számát, tiltották az árengedmény adását, tehát korlátozták a versenyt, aminek köszönhetően sok városban több százezer dollárt/eurót ért egy középkorias céh-engedély, egyszerűen halott, ezek a kartellszerű képződmények összedőlnek az applikáció alapú új szereplők támasztotta konkurencia hatására. Éljen a szabad verseny.
Az a mód, ahogy eddig a legtöbb helyen szabályozták a taxipiacot: megszabták a kocsik számát, tiltották az árengedmény adását, tehát korlátozták a versenyt, aminek köszönhetően sok városban több százezer dollárt/eurót ért egy középkorias céh-engedély, egyszerűen halott, ezek a kartellszerű képződmények összedőlnek az applikáció alapú új szereplők támasztotta konkurencia hatására. Éljen a szabad verseny.
New York-i taxiengedély ára: az egekbe szökött, 1 millió dollár (!) fölé ugrott 2012 végére és itt jött be a verseny, azóta szakad, és már jóval lejjebb lehet, és valószínűleg zuhanni fog tovább, egészen le a nulláig, ebbe a hulló késbe biztos nem szabad belenyúlni. Másrészt ezeket az aberrált engedély-árakat a fogyasztóknak kellett eddig megfizetni, pont a kartell miatt lettek fokozottan versenyképtelenek a régi taxitársaságok.
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.