MAGYAR NARANCS PUBLICISZTIKA
Szerző: Világi Mariann
2016.01.24.
Az esélyegyenlőség a rendszeralkotók számára azonos a széklábak gyártásával, azonos méretben, színben és formában.
…Ő az erő, tudás, gyönyör egésze,
Részünk csak az árny, mellyet ránk vetett, …
…Im, a teremtés béfejezve már,
S az Úr mindentől, mit lehelni enged,
Méltó adót szent zsámolyára vár.
(Madách Imre)
Be van fejezve a nagy mű, igen. És nem működik. Sokasodó és nyílt jelei vannak az aktív ellenállásnak. A NER közoktatási rendszere viszont zárt és egységes. A teremtés egésze befejeztetett. Ebben a tanévben már minden eleme, a teljes „gyártósor” elkezdett működni. Selejtképessége viszont egyre látványosabb.
A szereplők már nemcsak a rendeleteket, a minősítési indikátorokat, a személytelen hivatalok utasításait fürkészik, alkalmazkodnak a rendszer egyes darabjaihoz, hanem valós időben és térben, naponta élik át a teljes teremtett világot, és azt tapasztalják, hogy tanári működésük ellehetetlenült.
A fő eszme; a központi vezérlés és ellenőrzés, a merev tanterv, a tanmenetek, az
egyentankönyvek, a tanárok, tanfelügyelők, minősítő szakértők, intézményvezetők, igazgatók létének, munkájának papírformák szerinti beszabályozása. A minden ízében kiteljesült közoktatási rendszer minden téren kiiktatta a választási lehetőségeket, egyebek mellett a gyermekekhez, a tanulási-tanítási helyzetekhez történő szakszerű alkalmazkodást. Nincsenek kitérési pontok. Olyan az egész, mint egy zárt rendszerű gyártósor, amin ha egy művelet beindul, vele mozdul a többi is...
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.