2016. január 22., péntek

KELL-E ÚJ MINŐSÍTETT IDŐSZAK?

ÍGY ÍRNÁNK MI
Szerző: alkotmanyjogaszok
2016.01.22.



A válaszunk viszonylag egyértelmű: a politikai kommunikáción túl nem kell. A terrortámadás és a terrorveszély közjogi szempontból nem tér el érdemben a hagyományos támadásoktól vagy veszélyektől, ezért a jelenlegi, már amúgy is túlbonyolított minősített időszaki szabályozást felesleges még tovább differenciálni. A ma is hatályos szabályrendszer kis reszelésével biztosítható, hogy megfelelő garanciák mellett is hatékonyan lehessen fellépni a terrorveszély ellen vagy a terrortámadások idején.
Az Alaptörvény – sok szempontból építve a korábbi Alkotmány szabályrendszerére – már ma is négy és fél minősített időszakot szabályoz: a külső támadás esetén bevezethető rendkívüli állapotot, a belső zavargások és más erőszakos cselekmények miatt kihirdethető szükségállapotot, a támadás veszélye esetén bevezethető megelőző védelmi helyzetet, illetve a természeti katasztrófák idején alkalmazható vszélyhelyzetet. Ötödik, de inkább négy és feledik minősített időszakként a váratlan külső támadások elhárítására rendelkezik hatáskörrel a Kormány.


iTT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.