PUPU BLOGJA
Szerző: PuPu
2016.01.20.
A
közösségi közlekedési iparág liberalizációja esedékessé teszi a Volán-vállalatok
számára a buszok cseréjét.
Ki is fogják írni áprilisban a tendert a
buszflotta frissítésére, természetesen használt buszokra.
A magyar ipar
évente párszáz buszt még jelenlegi állapotában is képes lenne gyártani, de ez
nemigen kell, jó a magyarnak az urságoktól levetett turibusz is, attól lesz az
iparunk versenyképes, hatékony és az ország számára hasznot hajtó.
Nem a
buszok miatt fáj a szívem, habár, mikor minap láttam a fonódó villamos miatt
megszüntetett buszjáraton a nosztalgia-ikaruszt, azért kicsit belefájdult a
szívem, hiszen a negyven éves típus, ma is gond nélkül tette meg a távot.
Még
csak randának se volt mondható, inkább csak egy idős dámára hajzott, aki
divatjamúlt ruhájában azért még mindig mutatós.
Nem érdemes azt firtatni,
hogy miért kellett az óriási tradíciókkal bíró magyar buszgyártást felszámolni,
abban az időben nagy pénzek mozogtak, és a nagy pénzek nagy elhatározásokat
szültek.
Így lett vége sok-sok értékünknek és így lett a magyar kreativitás
honából bérmunkás paradicsom, még, ha kicsit löttyedt is.
A piacot adtuk el,
ahova egy pillanat alatt betódultak a versenytársak, így aztán mára a régi
dicsőség elenyészett, még ha a szaktudás nem is...
Voltak-vannak
persze próbálkozások, de a busz nem olyan, mint a regény, nem lehet az
asztalfióknak írni.Buszt akkor
lehet gyártani, ha van rá fizetőképes kereslet, azt pedig nem lehet úgy
generálni, ha nincs olyan termék, mely komolyabb nagyságrendben a hétköznapokban
is megmutatta már magát.
Prospektussal meg ígéretekkel buszt eladni nem
lehet, mert az üzemeltető csak nálunk fogad el olyan buszokat, melyek nem tudnak
befordulni egy keskenyebb utcába, ki tudja, miért?
A Volán vállalatok
évtizedek óta szenvednek, időnként átszervezik őket, ahány cég, annyi típus, az
elővárosi közlekedésben hol monopolhelyzetben vannak, hog a nyakukra hozzák a
BKV-t, BKK-t , nekik meg mindig le kell nyelniük a BK-t.
Viszont a
kiskirályságokkal ki lehet fizetni a vazallusokat, a szerződéses partnerekkel
pedig sok dolgot meg lehet oldani okosba...
Ha az ország érdekeit néznék,
akkor központi beszerzéssel kellene kiválasztani azt a típust, melyet a
következő évtizedekben használni szeretnénk, és helyzetbe kellene hozni a magyar
ipart, melyet a járműgyártás terén talán a buszgyártásra lehetne legkönnyebben
felkészíteni...
ITT OLVASHATÓ
VálaszTörlésMAGYAR IKARUS BUSZOK
VálaszTörlésIkarus: 12000 egy évben