2016. január 14., csütörtök

AZ MILYEN MENŐ LENNE, HA ...

MAGYAR NARANCS - MAGYAR TERMÉK
Szerző: Schilling Árpád
2016.01.13.



Most megint sikerül valamiről nem beszélnünk, amiről mintha beszélnénk.

Ha a család valóban a legfontosabb érték, és nem csak egy kommunikációs eszköz, akkor végre lehetne nyíltan és őszintén beszélni arról, hogy milyen nehéz ma családot alapítani, fenntartani és jól, boldogan, időnként hasznosan élni benne és vele.
Nemzetközi kutatások bizonyítják, hogy a magyar férfiak termékenysége évtizedek óta, drasztikusan csökken: csak minden tízedik alkalmas spermadonornak. A magyar férfi sajnos egy genetikailag gyenge termék. El lehet gondolkodni azon, hogy mióta és miért pusztít hazánkban ilyen erővel a kontraszelekció.
Társadalmunk, ha úgy tetszik, nemzetünk szerkezetileg rendkívül sérülékeny, mert a kommunikációs gyakorlatok (a tanulás, a társkapcsolatok, a politikai közbeszéd, vagy bármi más) színvonala folyamatosan süllyed. Egyre kevesebb az olyan szituáció, amelyben valamiféle szakmai vagy erkölcsi vagy bármilyen, közösséget érintő kérdés kerül megvitatásra.
Egyre kevesebb a komolyan vehető kérdés és válasz.
Hülyülünk, satnyulunk és pusztulunk keményen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.