Szerző: Göbölyös N. László
2015.12.16.
A vásárlás is betegséggé válhat. Egy új módszer azonban, amelyet a Bergen-i egyetem kutatói dolgoztak ki, segítheti a szakértőket annak megértésében, hogy a hitelkártya és a kereskedelmi központok iránti szerelem hogyan válhat egy patologikus vásárlás szindrómájává.
Sohasem volt olyan könnyű kifejleszteni a shoppinggal kapcsolatos megszállottságot, mint napjainkban, de mint minden szokás, úgy a ruhák és a lakberendezési tárgyak vásárlása is patologikus magatartássá alakulhat: a vásárlási kényszer szindrómája, a valóságos függés a shoppingtól, tönkre teheti annak az életét, aki ebben szenved. Eltérően az olyan egyéb függőségtől, mint a drog vagy az alkohol, a vásárlási kényszer nem könnyen diagnosztizálható. Ezért a Bergen-i egyetem (UiB) kutatói létrehozták a „Shopping Addiction Scale-t”, egy eszközt, amellyel a pszichológusok és az egészségügyben dolgozók felismerhetik azokat az eseteket, amelyekben a shopping szeretete betegessé válik.
Annak érdekében, hogy ellenőrizzék az új diagnosztika hitelességét, a kutatók kísérletet folytattak több mint 23 000 személlyel, amelynek eredményeit a Frontiers of Psychology folyóiratban hozták nyilvánosságra. Mint Cecilie Schou Andreassen, az UIB kutatója és a kutatás koordinátora elmondta, az új diagnosztikai eszköz használata lehetővé tette, hogy megfigyeljenek egy sor, közös jellemzőt azoknál, akik ettől a függőségtől szenvednek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.