KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: diószegihorváthnóra
201.12.22.
Korai jelzőrendszert akar kiépíteni a kormány, hogy csökkentse a veszélyeztetett tanulók lemorzsolódását. Az elképzelés szerint nyilvántartásban rögzítenék azokat az okokat, amelyek a lemorzsolódás irányába terelik a tanulókat, majd a veszélyeztetettek létszámát, annak okait és az alkalmazott intézkedéseket összesített formában továbbítani kell az Oktatási Hivatalnak, amely értékeli, hogy az intézményi szintű beavatkozások elegendőnek bizonyultak-e, és ha szükséges, biztosítja az iskolák számára a pedagógiai-szakmai támogatást a felzárkóztatáshoz.Egyrészt nem véletlen, hogy a pedagógusok körében ez a tervezet, éppúgy, mint korábban sok más (például a nagy népszerűtlenségnek örvendő PÖCS) aggodalomra ad okot. A tanárok az utóbbi időben joggal érezhetik, hogy egyfajta spiclirendszer van kiépülőben az oktatásban, amelyben a portfóliójukat pofozgató és állandó ellenőrzés alatt tartott pedagógusok számára jelentős pluszteher lesz azoknak az okoknak a folyamatos adminisztrációja, amelyek a tanulók lemorzsolódásához felé vezetnek. Ráadásul tarthatnak attól is, hogy személyes kompetenciájukat kérdőjelezi meg a jelzőrendszerben rögzített adatok sora. Mert mik a lemorzsolódás legfontosabb okai? Hiányzás, romló tanulmányi eredmény, magatartásbeli problémák…
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.