2015. november 28., szombat

MIT TANÍT A FELSŐOKTATÁS? vs. MIRE VAN SZÜKSÉGED?

LOBSTERIZMUS

Szerző: Quadrille Lobster


Az egyetemek egyetlen percet sem töltenek azzal, hogy soft skill-eket fejlesszenek, mindazonáltal komoly igény van rájuk.
A McKinsey felmérése szerint (McKinsey, 2012) a szóbeli kommunikáció és munkaetika hiányzik leginkább az elsajátított képességek (soft skills) közül, márpedig ezt nem lehet az oktatók szakmai felkészületlenségére, vagy a tanrendre fogni. Szóbeli vizsgákkal, rendszeres prezentációs kényszerrel és szakmai területen belüli gyakorlati helyekkel ez mind orvosolható.
E sorok szerzője nagyon is tisztában van, mekkora ellenállásba tud ütközni, ha a hallgatókat nyilvános szereplésre, gondolataik értelmes összegzésére és átadására akarják szorítani. Há' nem elég az, hogy behúzza az ikszet?
A legtöbb hallgató nagyon is érzi, hogy a töredékek, amiket innen-onnan elsajátított nem fogják megállni a helyüket egy prezentációban. Mind alábecsülik továbbá a szükséges felkészülés mértékét és a világos kommunikáció jelentőségét. Szinte egyik sem fogja fel, hogy az erőlködés nélküli, érthető beszéd a legnagyobb meló. Nem, a kis gondolataidat nem érti senki, ha csak improvizálsz.
Ha túl nagy a hangsúly a tanuláson, és senki nem készíti fel őket az ismereteik visszaadására, a munkaerőpiacon nagy hátránnyal indulnak majd. Ott kezdődik, hogy el sem tudják adni magukat...


ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.