LUMENS BLOG
Szerző: Gazsó Ferenc
A jelenlegi közoktatási rendszerrel szemben naponta fogalmazódnak meg kritikák, de az előzményekről kevesebb szó esik. Mi vezetett idáig?
A rendszerváltás kezdete óta a magyar közoktatás rendkívül rossz helyzetbe került. A rendszer több okból is lejtőre került – ezt a PISA-vizsgálatok rendre feltárják, és azt mutatják, hogy az elmúlt 25 évben nem sikerült a magyar oktatási rendszert gyarapodó pályára állítani. Ez idő alatt két fő kihívás jelentkezett: a minőségi természetű fejlesztés megoldása és az expanzió, tehát az oktatás befogadóképességének gyarapítása. Utóbbi terén történt előrelépés, minőségi tekintetben azonban – különösen az általános iskolák esetében – kritikussá fajult a helyzet. Mégpedig azért, mert az oktatás színvonalának növeléséhez – vagy legalább megtartásához – szükséges erőforrásokat nem tudta biztosítani a rendszer...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.